Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Co si pán bude přát? Vodu. Vodu podáváme pouze ke kávě

Pak si dám jednu vodu bez kafe, děkuji...

Víte, naprosto chápu, proč stojí třetinka vody v restauraci třicet a více korun. Nevidím na tom nic špatného, nikdo nepodniká kvůli charitě. Proč také, že. Stejně tak chápu, proč stojí pivo méně než většina nealkoholického sortimentu v restauraci. Nesmyslný, zlými pivovarníky snad, dle mého názoru, podporovaný (miluju spiklenecké teorie) článek Balená voda je pro restaurace zlatý důl autora Tomáše Lysoňka nechápu. Když někdo nechce za vodu (a jiný sortiment) platit ceny stanovené majitelem restaurace, hospody a baru, má si koupit lahváče (anebo balenou vodu) a šupem mazat do parku a neprudit, každý má právo volby...

Bohužel však také nechápu praktiky některých majitelů kaváren a restaurací v centru Prahy, pro které je pravidlo „ Náš zákazník, náš pán" určitě na zakázaném indexu. Protože jak je jinak možné, že musíme snášet arogantní číšníky, kteří jakmile zjistí, že mluvíte česky a nedej bože nechcete archivní víno bratru za 10 000. - Kč, nebo alespoň tygří krevety, okamžitě o vás ztratí zájem a k vašemu stolu přijdou sporadicky, jestli vůbec a když tak jedině s účtem. Jinak okolo vašeho stolu obcházejí obloukem, a když už směrem k vám pohlédnout, tak s významným pomrkáváním na hodinky...

A to jen v tom případě, že máte štěstí (a určitou praxi) a po vstupu do restaurace odpovíte na banální dotaz „Budete jíst?" rozhodným „Ano!" podpořeným slinou stékající vám po skráni. Pokud tak neučiníte a v záplavu upřímnosti dáte najevo svůj zájem o sklenici vody a kafe, jste buďto odmítnuti s tím, že mají samé rezervace, nebo vás posadí k tomu nejnemožnějšímu stolu - na zahrádku zapomeňte!

Nejde mi o peníze, neřeším kolik, co kde stojí, ale řeším to, na co mám momentálně chuť a je jedno, zdali je to sklenka Mercurey Rouge Les Marcoeurs, nebo voda, či kafe! Copak si číšníci přestávají uvědomovat, že oni jsou ta služba pro nás zákazníky, že oni jsou tam pro nás a ne my pro ně?

Možná, že by toto pravidlo mohli všem číšníkům vtloukat do hlavy už na školách, nejlépe hodně bytelným obuškem!

Je úsměvné, že pokud si vás daný číšník ohodnotí jako neperspektivního zákazníka, ztratí o vás naprostý zájem, což se projevuje v neúměrně dlouhém čekání na obsloužení. Chápete ten paradox? Místo toho, aby se snažil rychle neperspektivního zákazníka obsloužit, aby ten občerstven, rychle přenechal místo zákazníkovi perspektivnímu, dělá takový číšník přesný opak.

Měl jsem zato, že tento trend (krásně popsaný v kultovním Českém filmu Kurva hoši Gutentag!) už pomalu z našich kaváren a restaurací mizí, ale jak vidím, opět se k nám (zvláště v letních měsících) vrací, čím to může být?

Samozřejmě, že se to netýká většiny kaváren a restaurací v centru Prahy, to v žádném případě, ale těch případů, kde jsem to zažil pár bylo a i to je špatně!

Naposledy se mi to stalo minulý týden, leč chudák číšník nevěděl, že má proti sobě stejně zákeřného protivníka. Původně jsem se chtěl v dané kavárně najíst a rozpít na párty, kam jsem ten večer šel, nakonec jsem za dvě a půl hodiny sezení v kavárně vypil jednu vodu a kafe. Číšník byl u mého stolu za tu dobu 4x.
Poprvé s první otázkou objednání.
Podruhé, když mi přinesl vodu a kafe.
Potřetí když mi přišel oznámit (asi po hodině, co si mě ani jednou nevšimnul), že daný stůl je rezervovaný na večeři s čímž jsem ho poslal do háje, že je to jeho problém, ať mě tedy přesadí, což prý nešlo, protože měli plno, takže asi museli zrušit rezervaci na večeři, nu což. Podotýkám, že se mě ani nezeptal, zdali si nedám něco dalšího.
No a po čtvrté, když jsem dočetl knihu a chtěl jsem platit - jen tak mimochodem, jsem na placení čekal asi dvacet minut a teprve ve chvíli, kdy jsem otevřel knihu druhou, přiběhl vyděšený číšník s účtem.

Nevím jak on, ale já se bavil, i když jsem měl sakra žízeň a hlad...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Koutsky | středa 30.7.2008 10:10 | karma článku: 31,06 | přečteno: 2548x
  • Další články autora

Pavel Koutsky

Tmářství pana Hofírka

Už přes rok jsem na blog nenapsal ani čárku, ale článek pana Hofírka mě donutil. Myslím si, že je potřeba bránit se proti dogmatismu, pánbíčkářství a tmářství. Alespoň takto

22.12.2009 v 10:35 | Karma: 37,73 | Přečteno: 4598x | Diskuse| Společnost

Pavel Koutsky

Městští střážníci, zbraně z pouzder, kvílející pneumatiky!

dneska jsem si na stránkách www.tn.cz připadal jako v americkém akčním filmu!

29.8.2008 v 16:30 | Karma: 15,33 | Přečteno: 1449x | Diskuse| Společnost

Pavel Koutsky

S únosci, teroristy a odboráři se nevyjednává! Střílet?!

Jaký rozdíl je mezi únosci, kteří vezmou nevinné rukojmí, proto aby dodali váhu svým požadavkům a stávkujícími odborářskými individui?

20.8.2008 v 16:52 | Karma: 24,94 | Přečteno: 1389x | Diskuse| Ekonomika

Pavel Koutsky

Pohádka o hrdém králi a pokrokovém království

Kdo ví, co budou děti, dětí, našich dětí vyprávět svým dětem za pohádky

14.8.2008 v 18:20 | Karma: 14,84 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Politika

Pavel Koutsky

Miloš Zeman go back! Říká volič ODS

A dodává – prosím...

6.8.2008 v 10:00 | Karma: 25,90 | Přečteno: 1639x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2648x
Pracovním světem je pro mě reklama, v tomhle chaotickém, nepochopitelném světě se pohybuji skoro osm let a doufám, že ještě pár let budu...